Cara Memasak Sup ayam simple Anti GAGAL!

Sup ayam simple.
Terima kasih masih support Mak Ayang's Kitchen. Kali ni anak buah kesayangan MAK dtg. dia memang susah nak. Makan dengan nasi panas huih apa nak dikata.

Sup ayam simple

Bukan sahaja mudah, malah ianya sangat versatile, sedap dan digemari ramai.

Sup ayam adalah sup yang terbuat dari ayam, yang dicampur dengan berbagai bahan makanan lainnya.

Sup ayam klasik terdiri dari kaldu encer, yang dimasukkan potongan ayam atau sayuran; umumnya ditambahkan dengan pasta.

Cara membuatnya pun tidak sulit, kalian dapat memasak Sup ayam simple hanya dengan menggunakan 11 bahan dan 2 langkah saja. Berikut ini bahan dan cara untuk memasaknya, bikin Sup ayam simple yuk!

Bahan Sup ayam simple

  1. Gunakan 300 gr of dada ayam.
  2. Gunakan 3 buah of wortel.
  3. Dibutuhkan 150 gr of kubis.
  4. Gunakan 1 btg of daun bawang.
  5. Diperlukan 2 btg of seledri.
  6. Diperlukan 2 sachet of royco ayam.
  7. Gunakan 1 sdt of garam.
  8. Diperlukan 1 sdt of lada bubuk.
  9. Gunakan 1 sdt of gulapasir.
  10. Sediakan 1 bgks of kecil bawang goreng.
  11. Sediakan 5 gelas of air.

Super Simple SongsĀ® is a collection of original kids songs and classic nursery rhymes made SIMPLE for young learners.

Combining captivating animation and puppetry with delightful music that kids love.

Hari ini saya menyediakan Sup Ayam mengikut apa yang disarankan di pek pembungkusan Di bulan Ramadhan, saya memang suka makan lauk pauk yang simple simple sahaja seperti sup atau lauk.

Rasanya dah abes kot citer raya.otak dah jem dah ni.huhu.harini pulak badan sejuk panas jer.tekak pun sakit.per lagi.demam lah ni.tadi baru lepas lunch dengan Maggi Sup beli dekat kedai bawah.

Langkah-langkah memasak Sup ayam simple

  1. Potong2 kecil2 ayam cuci bersih rebus hingga empuk angkat sisihkan,wortel pot2,kubis pot2 cuci bersih sisihkan,daun bawang+seledri pot kasar cuci sisihkan..

  2. Didihkan air hingga matang masukan wortel lalu masukan ayam yg sudah direbus aduk2 tambahkan royco gula garam lada aduk2 masukan kubis aduk sebentar tes rasa masukan daun bwg seledri tunggu sop mendidih matang angkat sajikan taburkan bawang goreng diatasnya..

Kalau saya masak nasi ayam simple dan sedap je hari ni.

Cara membuat sup ayam sangat mudah dan praktis. **Cara nak masak sup kaki ayam simple saja.

Masukkan kaki ayam , sup bunjut , bawang merah kecil , halia , bawang putih , kulit kayu manis.

Mesti ramai yang suka makan nasi ayam kan.

Tak kiralah hari-hari biasa atau hari istimewa, nasi ayam ni memang sesuai dihidangkan pada bila-bila masa.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *